چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه خوردن سبزيجات از تصلب شرايين جلوگيري مي کند

 
 

سلامت نیوز , سه شنبه 1 مرداد 1387

خوردن سبزيجات از تصلب شرايين جلوگيري مي کند

 
 

شايد بتوان گفت که مصرف سبزيجات باعث کاهش فعاليت سرم آميلويد، که ماده اي تورم زا در رگ هاست، شده باشد.

محققان مي گويند مصرف سبزيجات احتمالا از سخت شدن ديواره رگ هاي قلب جلوگيري مي کند.
محققان آمريکايي کشف کرده اند که رگ هاي قلب موش هايي که با مواد غذايي حاوي سبزيجات، از جمله هويج، تغذيه شده اند ، 38 درصد کمتر لايه چربي دارند.
شواهد در مورد تاثير تغذيه بر تصلب شراين در انسان روشن نيست اما پيش از اين ثابت شده است که خوردن ميوه و سبزيجات از بيماري هاي قلبي جلوگيري مي کند.
اين تحقيق که نتيجه آن در مجله "تغذيه" چاپ شده است، مي گويد افراد در شرايط معمولي فقط سه وعده ميوه و سبزيجات در روز مي خورند.
محققان دانشکده پزشکي دانشگاه "ويک فارست" آمريکا، (Wake Forest) در آزمايش تازه خود، به نيمي از موش ها رژيم غذايي خالي از سبزيجات و به غذاي نيمي ديگر لوبيا سبز، کلم بروکلي، ذرت، انواع نخود و هويج هم اضافه کردند.
پس از شانزده هفته، محققان ميزان کلسترول (چربي خون) موجود در رگ هاي اين موش ها را اندازه گيري کردند و تخمين زدند که پلاک هاي چربي در شرايين قلب آنها 38 درصد کمتر بوده است.
دکتر مايکل ادمز، که در راس اين تيم تحقيق قرار داشته است، مي گويد: "در حالي که همه مي دانند که خوردن سبزيجات براي سلامتي مفيد است، هيچکس تا کنون ثابت نکرده بود که اين نوع مواد مي تواند روند تصلب شراين را مهار کند."
وي در ادامه گفت: "با اين که مراحلي که منجر به کاهش چربي خون در موش ها شده است ،روشن نيست اما از آنجايي که تصلب شرايين به طور تنگاتنگي با تورم در رگ ها در ارتباط است، شايد بتوان گفت که مصرف سبزيجات باعث کاهش فعاليت سرم آميلويد، که ماده اي تورم زا در رگ هاست، شده باشد."

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار