
براساس تحقيقات انجام شده خطر ابتلا به نقرس در ميان افرادي كه روزانه 6فنجان چاي مينوشند 61 درصد كاهش مي يابد.
عده اي از محققان دانشگاه بريتش كلمبيا، ونكوورد و هاروارد در تحقيقات خود اعلام كردند ،افرادي كه بيشتر چاي مي نوشند كمتر به بيماري نقرس دچار ميشوند.
بنابراين گزارش، محققان اثبات كرده اند ،افرادي كه بيشتر چاي مي نوشند از افزايش سنتز اسيداوريك در خون جلوگيري كرده و اين در حالي است كه اين اسيد اوريك فاكتور مهم خطر ابتلا به نقرس است.
يادآور مي شود، ميزان اسيد اوريك در خون مردان بيشتر از زنان مشاهده شده است.
|