سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه تاثیر گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان پروستات

 
 

سلامت نیوز , چهارشنبه 9 مرداد 1387

تاثیر گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان پروستات

 
 

در گوجه فرنگی، مواد دیگری غیر از لایكوپن وجود دارد كه مصرف همزمان آنها در پیشگیری از سرطان، تاثیر بیشتری دارد.

مصرف گوجه فرنگی، در پیشگیری از سرطان پروستات، موثر است.
در حالی كه تاكنون تصور می شد خاصیت ضد سرطانی گوجه فرنگی فقط مربوط به نوعی ماده آنتی اكسیدان موجود در آن موسوم به لایكوپن ( lycopene ) است، بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه های ایالتی ایلینوی و اوهایو نشان می دهد، در گوجه فرنگی، افزون بر لایكوپن، مواد دیگری نیز وجود دارد كه خاصیت ضد سرطانی لایكوپن را افزایش می دهد.
بر اساس مقاله ای كه در "نشریه موسسه ملی سرطان آمریكا" چاپ شد، تاثیر استفاده از گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان پروستات، به مراتب بیش از تاثیر قرص های مكمل لایكوپن است.
این بررسی نشان می دهد در گوجه فرنگی، مواد دیگری غیر از لایكوپن وجود دارد كه مصرف همزمان آنها در پیشگیری از سرطان، تاثیر بیشتری دارد.
پژوهشگران با توجه به این پژوهش، به همه افراد توصیه می كنند در برنامه غذایی روزانه خود، به مقدار كافی از گوجه فرنگی استفاده كنند.

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار