سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه مصرف سويا و لوبيا چشم بلبلي براي مبتلان به سكته مغزي مفيد است

 
 

سلامت نیوز , چهارشنبه 10 مهر 1387

مصرف سويا و لوبيا چشم بلبلي براي مبتلان به سكته مغزي مفيد است

 
 

تاثير درماني ماده شيميايي تازه كشف شده در سويا و لوبيا چشم بلبلي موسوم به «ايزوفلاوون» با داروي استاتين ضد كلسترول قابل مقايسه است.

پژوهشگران اعلام كردند: سويا و لوبيا چشم بلبلي براي افراد مبتلا به سكته مغزي مفيد است.
تيم تحقيقاتي دانشگاه هنگ كنگ ماده‌اي شيميايي در سويا و لوبيا چشم بلبلي شناسايي كرده‌اند كه اين نقش را ايفا مي‌كند.
اين پژوهشگران مي‌گويند؛ تاثير درماني ماده شيميايي تازه كشف شده موسوم به «ايزوفلاوون» با داروي استاتين ضد كلسترول قابل مقايسه است.
اين پژوهش كه در مجله اروپايي قلب به چاپ رسيده نشان داد: ايزوفلاوون به بهبود جريان خون در ميان سرخرگها كمك مي‌كند.
مطالعات قبلي نيز نشان داده بود كه مصرف سويا در پيشگيري از بروز سرطانهاي سينه و پروستات و نيز كاهش كلسترول مفيد است.
از آنجا كه ايزوفلاوونهاي موجود در سويا مانع رشد سلولهاي تشكيل دهنده پلاك‌هاي لخته كننده در سرخرگها مي‌شوند لذا در كاهش خطر بروز بيماريهاي قلبي - عروقي نيز نقش قابل ملاحظه‌اي دارند.
در اين پژوهش 102 بيمار با سابقه ابتلا به سكته مغزي طي يك دوره 12 هفته‌اي تحت آزمايش قرار گرفتند.
نتايج بررسي‌ها نشان داد: وقتي ايزوفلاوون به رژيم غذايي بيماران افزوده شود خطر بروز بيماريهاي قلبي - عروقي در آنها كاهش مي‌يابد.

 
 

سودمندی عصاره چای در كاهش كلسترول

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار