سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار داخلی تغذيه سودمندی هویج و گوجه فرنگی در كاهش چربی خون

 
 

سلامت نیوز , يكشنبه 14 مهر 1387

سودمندی هویج و گوجه فرنگی در كاهش چربی خون

 
 

عصاره هویج یا گوجه فرنگی با كاهش میزان كلسترول زیانبار خون در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر است .

مصرف منظم عصاره هویج یا گوجه فرنگی ، چربی های زیانبار خون را كاهش می دهد .
گروهی از پژوهشگران دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی بابل ، تاثیر مصرف منظم هویج و گوجه فرنگی را در دوره ای كوتاه مدت بر غلظت چربی های خون شماری از موش های صحرایی بررسی كردند .
بر اساس این بررسی كه مشروح آن در مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند منتشر شد ، مصرف روزانه یك میلی لیتر عصاره هویج یا گوجه فرنگی به مدت دو هفته ، غلظت كلسترول زیانبار یا در اصطلاح كلسترول ال دی ال خون را كاهش می دهد .
به گفته پژوهشگران : با توجه به این بررسی مصرف عصاره هویج یا گوجه فرنگی با كاهش میزان كلسترول زیانبار خون در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر است .

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار