بررسی در گروهی از مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان می دهد ، این افراد با مصرف سویا كمتر از بیماران دیگر به عوارض قلبی و كلیوی دچار می شوند.
در جدید ترین اخبار پزشكی خود ، نتایج تحقیق یك پژوهشگر ایرانی را درباره سودمندی مصرف سویا منتشر كرده است .
یكی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در بررسی های خود دریافته است ، مصرف سویا خطر بروز عوارض دیابت نوع دو را كاهش می دهد .
بررسی این محقق در گروهی از مبتلایان به دیابت نوع دو نشان می دهد ، این افراد با مصرف سویا كمتر از بیماران دیگر به عوارض قلبی - عروقی و كلیوی دچار می شوند.
مشروح این بررسی در مجله معتبر مراقبت دیابت منتشر شده است .