
محققان و متخصصان تغذيه توصيه ميكنند كه با خوردن ميوه و سبزي خود را در مقابل آرتروز محافظت كنيد. نوشيدن يك ليوان آب پرتقال در روز ميتواند آرتروز را از شما دور كند. تحقيقات نشان ميدهد كه نوع خاصي كاروتن تركيبي كه غالبا در برخي ميوهها و سبزيها يافت ميشود ميتواند عامل اين مساله باشد.
يافتههاي قبلي دانشمندان نشان داده بود كه كاروتن ماده زرد و نارنجي رنگ ميوهها و سبزيها ميتواند با اثرات آنتي اكسيدان خود التهاب را كاهش دهد.
تحقيقات نشان ميدهد: افرادي كه بيشترين مصرف «بتا كريپتوزانتين» و «زيگزانتين» را داشتند، حدود نصف ديگران در خطر ابتلا به التهاب مفصلي بودند.
محققان ميگويند اين اطلاعات ثابت كرد كه برخي آنتي اكسيدانهاي غذايي مانند كاروتنهاي «بتا كريپتوزانتين» و «زيگزانتين» و همچنين ويتامين C ميتوانند افراد را در مقابل آرتروز محافظت كنند. |