چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی جاده تندرستی سودمندی امگا 3 در درمان بیماری های چشم

 
 

سلامت نیوز , سه شنبه 12 آذر 1387

سودمندی امگا 3 در درمان بیماری های چشم

 
 

دو بار مصرف ماهی و امگا3 در هفته تا 38 درصد از احتمال ابتلا به این بیماری می كاهد و به بهبود این بیماری نیز کمک می کند.

پژوهشگران از تاثیر غذاهای حاوی امگا 3 بر بیماری های چشم خبر دادند.
پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا دریافته اند، خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی و گردو و برخی میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری چشمی مربوط به دوران پیری موسوم به استحاله ماكولا را هم در مراحل اولیه و هم مراحل پیشرفته کاهش می دهد.
این بیماری عامل اصلی كم شدن یا از دست رفتن بینایی در دوران كهولت است.
پژوهشگران استرالیایی حدود 90 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند كه حدود 3000 نفر از آن ها به این بیماری چشمی مبتلا بودند.
نتیجه این بررسی نشان داد: دو بار مصرف ماهی و امگا3 در هفته تا 38 درصد از احتمال ابتلا به این بیماری می كاهد و به بهبود این بیماری نیز کمک می کند.
در بررسی های پیشین تاثیر امگا 3 بر بهبود عملكرد قلب تایید شده بود.

 
 

داروهاي ضدسرفه مي‌توانند منجر به اختلال در ضربان قلب شوند
مردم فريب دستگاههاي کوچک کننده بيني را نخورند

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار