چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی جاده تندرستی مصرف ويتامين E در كاهش التهاب ماهيچه‌ها موثر است

 
 

سلامت نیوز , شنبه 16 آذر 1387

مصرف ويتامين E در كاهش التهاب ماهيچه‌ها موثر است

 
 

ويتامين E مي‌تواند باعث كاهش پروتئيني به نام سيتوكين شود.اين پروتئين واكنش ايمني بدن را سركوب و افزايش ان التهاب بافتهاي ماهيچه‌اي را بيشتر مي‌کند.

پژوهشگران اعلام كردند؛ مصرف ويتامين E مي تواند التهاب مزمن ماهيچه‌ها را كاهش دهد.
دكتر كيمبرلي هوي متخصص و پژوهشگر دانشگاه ايلينويز در آمريكا كه روي اين تحقيق بررسي كرده است، مي‌گويد: ويتامين E مي‌تواند باعث كاهش پروتئيني به نام سيتوكين شود.
اين پروتئين واكنش ايمني بدن را سركوب مي‌كند به اين ترتيب وقتي در بدن افزايش يابد التهاب بافتهاي ماهيچه‌اي بيشتر مي‌شود.
نتايج اين تحقيق در مجله اكسپريفتال فيزيولوژي منتشر شده است.
به گزارش ایسنا، اين پژوهشگر و دستياران وي روي تاثير مصرف ويتامين E در موشهاي آزمايشگاهي مطالعه كرده‌اند. پس از خوراندن اين ويتامين به موش‌ها دوز پايين ميكروب ايكولي را نيز به آنها تزريق كردند تا التهاب سيستمك شديد آنها را تشديد كنند.
نتايج تحقيقات نشان داد: موشهايي كه به مدت سه روز ويتامين E مصرف كرده بودند در بافتهاي ماهيچه‌اي آنها ميزان پروتئين‌هاي اكسيد شده به نسبت موشهايي كه شبه دارو استفاده كرده‌ بودند، كمتر دچار التهاب شده بود.
هم چنين ميزان گرفتگي و سختي ماهيچه‌ها در اين موشها كاهش پيدا كرد.

 
 

چاقي، تهديدي براي غده تيروئيد است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار