چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار داخلی تغذيه اثر گردو بر سلامتي انسان

 
 

همشهری انلاین , يكشنبه 8 دي 1387

اثر گردو بر سلامتي انسان

 
 

اسيدهاي چرب امگا 3 از تكثير سلول هاي سرطاني جلوگيري كرده، باعث رشد سلول‌هاي مغز و اعصاب مي‌شود.

برطبق پژوهش‌هاي انجام شده گردو محافظ قلب است و از تكثير تومورهاي سرطاني در بدن جلوگيري مي‌كند.
مؤسسه تغذيه FDA در آمريكا پيشنهاد مي‌كند روزانه مقدار 50 گرم گردو خورده شود و سازمان صليب سبز در ماربورگ آلمان تاييد‌كننده اين مطلب است. گردو داراي 65 درصد چربي است وخيلي زود فاسد مي‌شود، از اين رو بهتر است گردو را در بسته بندي وكيوم شده خريداري و به‌مدت كوتاه آن را در يخچال يا فريزر نگهداري كرد.گردو حاوي مواد معدني و ويتامين‌هاي گوناگون است.
ويتامين‌هاي محلول در چربي از قبيل ويتامين A، ويتامين E و همچنين ويتامين‌هاي محلول در آب از قبيل ويتامين C، ويتامين B1، ويتامين B12، اسيد فوليك، اسيد پانتوتنيك و نياسين در گردو وجوددارد. گردو داراي آهن، روي، مس، منيزيم و فسفر است.
ساير مواد مفيد و شفا بخش در گردو، اسيد فوليك، پلي فنول وتانن است.تاثير مثبت گردو روي سلامتي انسان به خاطر وجود مقادير زياد اسيدهاي چرب اشباع نشده و امگا 3 است. اسيدهاي چرب امگا 3 از تكثير سلول هاي سرطاني جلوگيري كرده، باعث رشد سلول‌هاي مغز و اعصاب مي‌شود. همچنين گردو داراي آنتي اكسيدان و فيتوسترول است كه اين مواد ضد‌سرطان هستند.
چربي‌هاي موجود درگردو، مي‌تواند مقدار كلسترين ال دي ال راپايين بياورند، از اين‌رو مانع آرتريواسكلروز در رگ ها مي‌شوند. مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ‌هاروارد بيانگر اين مطلب است كه مصرف مقادير بالاي مغزها خطر مرگ قلبي ناگهاني را كاهش مي‌دهد. علاوه براين بسياري از مطالعات بيان مي‌كنند كه مصرف گردو خطر حمله قلبي و انسداد سرخ رگ ها را تا 70درصد كاهش مي‌دهد.

 
 

آلو بهترين درمان سرگيجه و پيشگيري از سرطان‌ها است
تاثير مصرف يك فنجان قهوه روي مردان بيشتر از زنان است
مصرف سيب همراه با پوست در پايين آوردن چربي خون موثرتر است

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار