سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار خارجی تغذيه مبارزه با ديابت و چاقي با مصرف ادويه‌

 
 

جام جم , پنجشنبه 19 دي 1387

مبارزه با ديابت و چاقي با مصرف ادويه‌

 
 

مصرف زردچوبه موجب كاهش كم، اما موثر در وزن و ميزان چربي شده و حاكي از تاثير مثبت مصرف اين ماده غذايي بر تركيبات بدن انسان است.

تحقيقات نشان مي‌دهد، يك نوع ماده ادويه‌اي آسيايي كه در زردچوبه و كاري وجود دارد و از ديرباز براي كاهش گرگرفتگي و تسكين درد و درمان جراحات كاربرد داشته است، مي‌تواند از بروز ديابت جلوگيري كند.
به علت نقش مهمي كه گرگرفتگي در بسياري بيماري‌ها دارد و نيز تاثير آن در بروز چاقي و ديابت نوع دوم، گروهي از دانشمندان مركز ديابت «نوامي‌بري» دانشگاه كلمبيا به بررسي اثر اين ماده گياهي بر ديابت پرداخته‌اند.
اين دانشمندان براساس سطح گلوكز خون و آزمايشات تحمل انسولين و گلوكز دريافتند، احتمال ابتلاي موش‌هايي كه تحت درمان با زردچوبه قرار گرفته‌اند به ديابت نوع دوم كمتر است. آنها همچنين دريافتند، موش‌هاي چاقي كه از زردچوبه تغذيه مي‌كنند به ميزان قابل ملاحظه‌اي سطح گرگرفتگي در بافت چربي و كبد آنها كاهش يافته است. يافته‌هاي اين محققان، بزودي در نشست سالانه «جامعه غدد» اندو 2008 ارائه مي‌شود.
مصرف روزانه تا حداقل 12 گرم زردچوبه محدوديتي نداشته و ايجاد مسموميت نمي‌كند. محققان استفاده از يك رژيم تغذيه با ميزان بالاي مصرف زردچوبه را در دو گروه مجزا از موش‌ها مورد بررسي و آزمايش قرار دادند و اين دو گروه را با رژيم‌هاي غذايي سرشار از چربي و كم‌چربي مورد تغذيه قرار دادند و تاثيرات مصرف زردچوبه را در اين دو گروه بررسي كردند. نتايج تحقيق نشان داد، مصرف زردچوبه موجب كاهش كم، اما موثر در وزن و ميزان چربي شده و حاكي از تاثير مثبت مصرف اين ماده غذايي بر تركيبات بدن انسان است.
محققان مركز ديابت «نوامي‌بري» ارتباط گرگرفتگي و چاقي را سال‌ها پيش از اين اعلام كرده بودند. آنها اين مساله را به حضور سلول‌هاي ايمني به نام «ماكروفگ» در بافت چربي در تمام بدن نسبت داده‌اند.
اين سلول‌ها مولكول‌هايي به نام «سيتوكين» مي‌سازند كه مي‌تواند موجب گرگرفتگي اندام مختلفي همچون قلب و افزايش مقاومت به انسولين در ماهيچه و كبد ‌شود.

 
 

معتادان به دليل توجه نکردن به برنامه غذايي دچار اختلالات گوارشي مي شوند
تاثیر غذا بر حافظه
نوشابه‌های گازدار، یكی از مهم‌ترین عوامل تولید سنگ كلیه

 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار