تغذيه با شيرمادر باعث كاهش تاثير شرايط استرس‌زا بر روي كودك مي‌شود
سلامت نیوز , دوشنبه 14 مرداد 1387 - ساعت 17:43

از آنجا که تغذيه با شيرمادر به لحاظ تكاملي يك عمل طبيعي است پس احتمالا در رشد طبيعي انسان نيز مي‌تواند اهميت داشته باشد.

 

محققان مي‌گويند؛ كودكاني كه از شير مادر تغذيه مي‌كنند نسبت به كودكاني كه شيرخشك مي‌خورند در سنين بالاتر بهتر مي‌توانند با موقعيت‌هاي استرس‌زا مانند طلاق و جدايي والدين از يكديگر، مقابله كنند.
در يك سري مطالعات بر روي گروهي از كودكان 10 ساله از سوي محققان سوئدي كه در مجله «بيماري در كودكان» به چاپ رسيده مشخص شد كه كودكاني كه با شير مادر تغذيه مي‌شوند بهتر از كودكاني كه شيرخشك مي‌خورند با استرس‌هاي ناشي از مشكلات و درگيري‌هاي بين‌ والدين خود را وفق مي‌دهند.
اين يافته‌ها بر اساس مطالعه بر روي حدود 9000 كودك بدست آمده است. البته محققان هنوز نمي‌دانند چرا كودكاني كه شير مادر خورده‌اند، كمتر اضطراب دارند.
اين محققان احتمال مي‌دهند كه شايد تماس فيزيكي بين مادر و كودك به كاهش اضطراب كودك كمك مي‌كند.
علاوه براين، محققان احتمال مي‌دهند كه تغذيه با شير مادر مي‌تواند بر روي رشد قسمت‌هايي از بدن كه با واكنش در برابر شرايط استرس‌زا در ارتباط هستند، تاثير بگذارد.
اين محققان مي‌گويند كه هر چه بيشتر به مسأله تغذيه با شير مادر توجه مي‌كنيم مزاياي بيشتري را در آن مي‌يابيم.
همچنين به گفته متخصصان، از آنجا كه اين كار به لحاظ تكاملي يك عمل طبيعي است پس احتمالا در رشد طبيعي انسان نيز مي‌تواند اهميت داشته باشد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news109697.html