رژيم غذايي مديترانه‌اي باعث بهبود آرتروز مي شود
سلامت نیوز , جمعه 18 مرداد 1387 - ساعت 19:16

اين نوع رژيم غذايي خاصيت ضد اكسيداسيون دارد و از آسيب‌ رساندن به سلول‌هاي بدن جلوگيري مي‌كند.

 

تحقيقات نشان مي‌دهد،رژيم غذايي مديترانه‌اي در درمان بيماران مبتلا به آرتروز موثر است.
محققان با بررسي رژيم‌هاي غذايي مديترانه‌اي كه بيشتر شامل ميوه سبزي ها ماهي و روغن زيتون است نسبتا كمتر از گوشت قرمز استفاده مي‌شود اعلام كردند اين نوع رژيم غذايي نه تنها خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد بلكه در درمان آرتروز و درد مفاصل موثر است.
اين نوع رژيم غذايي خاصيت ضد اكسيداسيون دارد و از آسيب‌ رساندن به سلول‌هاي بدن جلوگيري مي‌كند.
يادآور مي شود، محققان با بررسي بر روي 130 زن كه از رژيم هاي غذايي مديترانه‌اي استفاده مي‌كردند پس از 6 ماه دريافتند درد و گرفتگي عضلات در اين افراد بطور چشمگيري كاهش يافته است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news110097.html