سودمندی میوه برای بیماران دیالیزی
سلامت نیوز , جمعه 5 مهر 1387 - ساعت 14:17

این بررسی نشان می دهد ، دیالیز باعث كاهش چشمگیری مواد آنتی اكسیدان در خون این بیماران می شود .

 

متخصصان كشورمان بر ضرورت مصرف میوه و سبزی در بیمارانی كه دیالیز می شوند تاكید كردند .
محققان دانشگاه علوم پزشكی تهران با بررسی گروهی از بیماران دیالیزی ، تغییرات بیوشیمیایی خون را پس از دیالیز در این بیماران ارزیابی كردند .
این بررسی نشان می دهد ، دیالیز باعث كاهش چشمگیری مواد آنتی اكسیدان در خون این بیماران می شود .
محققان بر اساس این بررسی ، تامین مواد آنتی اكسیدان را برای این بیماران توصیه می كنند .
میوه و سبزی از منابع غذایی اصلی آنتی اكسیدان است .
مشروح این خبر در مجله دانشگاه علوم پزشكی تهران منتشر شده است .




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news114329.html