تحقيقات جديد نشان ميدهد خوردن ماهي تا قبل از نه ماهگي خطر ابتلا به بيماري اگزما را در دوران بعدي زندگي فرد كاهش ميدهد.
در چند سال اخير بيماري پوستي اگزما كه خيلي هم دردناك است در كشورهاي غربي رواج يافته و دانشمندان معتقدند كه رژيم غذايي در اين روند تأثير به سزايي دارد.
دانشمندان سوئدي با بررسي و مطالعه بر روي نوع تغذيه 5 هزار كودك اعلام كردند: مواد غذايي توليد شده از ماهي ميتواند خطر ابتلا به بيماري اگزما را كاهش دهد.
جزئيات بيشتر اين تحقيقات در مجله علمي «Disease in Childhood» منتشر شده است.
تحقيقات روي تغذيه نوزادان از اهميت خاصي برخوردار است چرا كه در طول دوران زندگي آنها تاثير به سزايي ميگذارد.
ابتلا به بيماري اگزما ميتواند فاكتورهاي ديگري نيز داشته باشد زيرا كه در بررسيهاي انجام شده همچنين نشان مي دهد كه 20 درصد نوزادان بعد از تولد و 13 درصد نوزادان نيز در 6 ماه اول زندگي خود به اين بيماري مبتلا ميشوند.
در اين گزارش آمده است، تغذيه از شير مادر و همچنين نگهداري حيوانات در خانه نيز ميتواند فاكتورهايي براي بررسي ابتلا به اين بيماري باشد.
و همچنين اين مطالعات نشان ميدهد كه مصرف توليدات غذايي از ماهي تا قبل از نه ماهگي نيز تنها 25 درصد در كاهش ابتلا به اگزما تاثير دارد.
|