ابتلا به سرطان خون در کودکانی که کمتر با شیر مادرتغذیه می شوند بیشتر است
سلامت نیوز , دوشنبه 23 دي 1387 - ساعت 11:22

تغذیه با شیر مادر به عنوان عامل شناخته شده ای بر علیه ابتلا به عفونت در دوره نوزادی تلقی می شود اما نقش آن در پیشگیری از ابتلا به لوسمی حاد ناشناخته است.

 

نتایج یک تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی ایران نشان داد،کودکانی که کمتربا شیر مادر تغذیه کردند ابتلا بیشتر به لوسمی حاد ( سرطان خون) داشتند.
یافته های این پژوهش نشان داد که مدت زمان تغذیه با شیر مادر با ابتلا به لوسمی حاد ارتباط داشت . کودکانی که 24-19 ماه و بیشتر از 24 ماه شیر مادر خورده بودند به ترتیب 3 و 4 برابر کمتر از کودکانی که هرگز شیر مادر نخورده اند به لوسمی حاد مبتلا شده بودند. همچنین در خانواده های کم درآمد اقتصادی ریسک ابتلا به لوسمی حاد 6 برابر بیشتر از خانواده های با درآمد خوب بود.
گفتنی است اگرچه تغذیه با شیر مادر به عنوان عامل شناخته شده ای بر علیه ابتلا به عفونت در دوره نوزادی تلقی می شود اما نقش آن در پیشگیری از ابتلا به لوسمی حاد ناشناخته است.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news123094.html