نوشيدن شير ابتلا به سرطان روده را كاهش مي دهد
هموطن آنلاین , يكشنبه 2 مرداد 1384 - ساعت 17:03

كلسيم موجود در شير و ديگر منابع كلسيمي، نقش جلوگيري كننده ازابتلا به سرطان را بازي مي كنند.

 

هموطن آنلاین_به گفته محققان ، نوشيدن حداقل يك ليوان شير در روزمي تواند خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را تا حد زيادي كاهش دهد.
كلسيم موجود در شير و ديگر منابع كلسيمي، نقش جلوگيري كننده ازابتلا به سرطان را بازي مي كنند.
مطالعات نشان مي دهد كلسيم بالا وقوع پليپ هايي كه ممكن است استعداد سرطاني شدن داشته با شند را مي كاهد.
همچنين ويتامين D كه بطورعادي به شير اضافه ميشود،سبب كمك به افزايش جذب كلسيم در بدن مي شود.
به گزارش محققان روز سه شنبه ازمجله موسسه ملي سرطان ،حتي منابع لبني ديگر نمي توانند به اندازه شير موثر باشند.
افرادي كه درروز مقدار اندكي شير مي نوشند،12درصد كمتر از كساني كه درطول هفته كمتر از دو ليوان شير مي خورند در معرض خطر گسترش اين سرطان هستند.
با مصرف بيش از يك ليوان در روز، ميزان اين خطر تا 15درصد كاهش مي يابد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news36677.html