نوشيدن شير مي‌تواند از سكته قلبي جلوگيري كند
هموطن آنلاین , جمعه 11 شهريور 1384 - ساعت 15:37

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است، افزایش میزان مصرف شير مي‌تواند خطر بروز سکته های قلبی و مغزی را کاهش دهد.

 

هموطن آنلاین_تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است، افزایش میزان مصرف شير مي‌تواند خطر بروز سکته های قلبی و مغزی را کاهش دهد.
محققان دانشگاه كارديف ولز بریتانیا بر اساس بررسی های جدید خود دریافته اند، شیر می تواند به عنوان یکی از روش های کارآمد برای جلوگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی مورد استفاده قرار گیرد.
این بررسی ها که بر روی 400 هزار نفر در سراسر جهان که سن آنها کمتر از 28 سال بوده انجام شده است. گفته می وشد بيشتر این افراد به طور مستمر شير مي‌نوشیدند.
نتایج این بررسی ها نشان داده است، به طور میانگین نوشیدن شیر می تواند احتمال بروز بيماري قلبي را تا 13 درصد و همچنین خطر بروز سکته های مغزي را تا 17 درصد کاهش دهد.
محققان بر این باورند، هم اکنون تنها يك ‌سوم دختران كلسيم كافي روزانه خود را از منابع غذايي نظیر شير کسب مي‌كنند. اين امر می تواند آنها را در معرض مشكلات عدیده ای نظیر پوكي استخوان قرار دهد.




روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news42394.html