وقتي والدين به طور عادت در وعدههاي منظم با نوجوانانشان غذا ميخورند احتمال اين كه فرزندانشان در سنين بالاتر به سيگار و مواد مخدر گرايش پيدا كنند، بسيار كمتر است.
زمانی که خسته از فعالیت روزانه به خانه بر می گردید ، اولین کاری که می کنید روشن کردن تلویزیون و گوش دادن به اخبار یا یک گفتگوی خبری است ، ولی در این بین خوردن یک غذای سبک نیز اجتناب ناپذیر است.
طبق مطالعهاي كه بر روي شمار زيادي از افراد انجام شده است، مصرف مقدار زيادي غلات سبوس دار در رژيم غذايي زنان، احتمالا خطر ابتلا به فشار خون بالا را در آنان كاهش ميدهد.
متخصصان دانشگاه فلوريداي آمريكا اعلام كردند، مصرف سيب زميني به طور روزانه موجب مي شود سيستم دفاعي بدن افزايش يابد و در نتيجه احتمال ابتلا به بيماري كاهش مي يابد.
تأثير استفاده از الكل بر روي كبد :در مرحله اول خوردن الكل سبب ايجاد كبد چرب ساده كه به آن كبد چرب الكلي نيز مي گويند مي شود اين عارضه برگشت پذير است و در صورت ترك الكل از بين مي رود.
به كمك دانش مهندسي ژنتيك و نيز تغذيه انتخابي و خاص چنين گياهاني، ميتوان گامهاي بلندي در راستاي مقابله با اين مشكل برداشت كه امروزه 2 ميليارد نفر را در سراسر دنيا گرفتار كرده است.
گاهي پيش مي آيد كه رنگ و جذابيت اين خوراكي ها به حدي است كه افراد را به سمت اين مواد به وسوسه مي اندازد ولي بايد دانست كه احتمال ابتلاي مصرف كنندگان اين مواد به اسهال و استفراغ زياد است.
تحقيقات مختلف نشان مي دهند كه گنجاندن يك ميان وعده ي مناسب و مغذي در برنامه غذايي روزانه دانش آموزان مي تواند بر حافظه كوتاه مدت ميزان توانايي يادگيري و پيشرفت تحصيلي آنها تأثير مثبت داشته باشد.
به گفته محققان آمريكايي علت بروز حالت شبيه مسموميت هنگام مصرف لوبياي قرمز و برنج نپخته را وجود لكتين در مواد غذايي كه به ميزان كافي پخته نشده است اعلام كرد.
تحقيقات جديد نشان داده است كه عصاره كدو حلوايي ميتواند جايگزين تزريق روزانه انسولين در بيماران مبتلا به ديابت نوع اول و يا موجب كاهش دفعات تزريق انسولين در اين بيماران شود.