با وجود اينكه نامهاي زيادي به عنوان نوشابههاي انرژي زا به گوش ميرسند ولي تحقيقات جديد دانشمندان نشان ميدهد مواد محرك اعصاب موجود در اين نوشابهها بيشتر از قهوه نيست.
خرسندی ، دكتر طاهری و دكتركلانتری از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز ، اثر محافظت كبدی عصاره زردچوبه را در مسمومیت كبدی ناشی از استامینوفن ، در شماری از موش های آزمایشگاهی بررسی كردند .
امروزه نيز پزشكان دريافتهاند كه نسخهپيچي مادربزرگها بيدليل نبوده و هويج واقعا سلامت چشمها را تامين ميكند. البته پزشكان علاوه بر خوردن هويج، مواد غذايي ديگري را براي بهرهمندي از چشمان سالم توصيه ميكنند.
بر اساس نتایج یك پژوهش، مصرف ماهی های سرشار از اسید چرب امگا 3، مانند ماهی تن، آزاد و ساردین، احتمال ابتلا به ضعف قوای مغزی ناشی از سالمندی را كاهش می دهد.