سه شنبه 19 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

پیشگیری از سرطان با چای سبز

چای سبز حاوی موادی به نام فیتوکمیکال و پُلی فنول است که این ترکیب ها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلول های سرطانی را داراست.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

مهر 1387
 لزوم توجه به آلودگی پنیرهای سنتی
18/7/1387
شیر و فرآورده های آن یك محیط كشت مناسب برای رشد و تكثیر انواع مختلف میكروب ها است .

چند تن از پژوهشگران گروه میكروب شناسی سازمان انتقال خون میزان آلودگی پنیرهای سنتی را با دو باكتری سالمونلا و استافیلوكوكوس اورئوس در شهرستان جهرم ارزیابی كردند .

 18/7/1387
ضرورت توجه بیشتر به بهداشت سبزی های خشك
به گفته پژوهشگران: با توجه به این بررسی در خرید مواد غذایی مانند سبزی خشك باید به ضرورت داشتن تائیدیه بهداشتی این محصولات توجه كرد.

گروهی از پژوهشگران آزمایشگاه كنترل مواد غذایی ، آرایشی ، بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران ، آلودگی سبزی های خشك مناطق غرب تهران ، شهریار و رباط كریم را با باكتری های بیماری زا بررسی كردند .

 
 فروش انواع پاستيل با نام Candy Mix در اماکن عمومي ممنوع شد
18/7/1387
وزارت بهداشت در اين اطلاعيه جمع آوري سريع محصولات ياد شده را از دستگاه هاي ذيربط خواستار شده است .

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي طي اطلاعيه اي ‌فروش فله اي انواع پاستيل با نام Candy Mix در اماکن عمومي را ممنوع اعلام کرد .

 18/7/1387
پرخوری موجب اختلال در كار مغز می شود
نتایج این آزمایش در یافتن علت بروز بیماری های مختلف براثر اضافه وزن و هم چنین كشف روش درمان آنها موثر باشد.

كالری زیادی كه بر اثر پرخوری وارد بدن می شود سیستمی را در مغز فعال می كند كه با تامین ایمنی مرتبط است و این سیستم در صورت فعال شدن براثر هشدار غیر واقعی موجب اختلال در كار مغز و بروز بیماری می شود.

 
 براي لاغرماندن چه بخوريم؟
16/7/1387
افرادي كه در رژيم غذايي خود به مصرف لبنيات كم چرب توجه مي‌كنند در مقايسه با آنهايي كه از لبنيات استفاده نمي‌كنند، لاغر‌تر مي‌مانند.

بدن براي جذب پروتئين، كالري زيادي مي‌سوزاند و به همين دليل از ذخيره چربي بدن كاسته مي‌شود.

 16/7/1387
رژيم غذايي مناسب همراه با ورزش بي خطرترين راه کاهش وزن است
آب درماني، استفاده از داروهاي هورموني و ادرارآور، گرسنگي دادن به بدن از ديگر راه هاي نادرست کاهش وزن است.

رعايت رژيم غذايي همراه با ورزش در کاهش وزن مطمئن ترين و کم عوارض ترين راه درماني است و در مقايسه با ديگر روش هاي درماني خطر ريزش مو، چروکيدگي پوست و سوءتغذيه را کاهش مي دهد.

 
 غذاهاي پركالري مي‌تواند خطرناك باشد
16/7/1387
اين تصور غلطي كه مادر نسبت به جثه فرزندش دارد اين است كه هر چه چاق تر باشد سالم تر است به  همين علت آمار چاقي كودكان بسيار بالا است.

ناآگاهي مادر نسبت به تغذيه كودك و استفاده بي رويه از غذاهاي پركالري باعث چاقي در دوران بزرگسالي مي شود.

 16/7/1387
غذاهاي داراي "گلايسمي" موجب بالا رفتن قند خون مي شوند
ميزان افزايش قند خون در مقايسه با مصرف گلوكز از طریق نان سفيد و ماكاروني دم كشيده، بيش از دو برابر ماكاروني آبكش شده است.

ماكاراني دم كشيده از جمله مواد غذايي است كه داراي مقادير بالايي گلايسمي است كه مصرف آن باعث بالا رفتن قند خون مي شود.

 
 خواص دارچین
16/7/1387
دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می كند . بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتما از دارچین استفاده كنید.

دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می شود.

 16/7/1387
گياه خوشبوي آرام بخش‌
مصرف روغن نعناع براي افراد مبتلا به روماتيسم و آرتروز جهت تسكين دردشان توصيه مي‌شود.

‌نعناع از گذشته به عنوان يك گياه معطر و اشتها‌آور به كار مي‌رفته و ناراحتي اعصاب را نيز برطرف مي‌كند.بررسي‌ها نشان مي‌دهد؛ نعناع از نظر خواص دارويي از پونه قوي‌تر بوده و موجب تقويت معده و بدن مي‌شود.

 
 اخراج از مدرسه
16/7/1387
برخي تصور مي‌كنند هر چه سوسيس صورتي‌تر باشد سالم‌تر است در صورتي كه هيچ يك از متخصصان تغذيه رنگ را ملاك سلامت آن نمي‌دانند.

از آنجا كه گاو و گوسفند‌ها با هر قيمتي تسليم كارد سلاخي نمي‌شوند و قيمت گوشت، همچنان در سربالايي به سر مي‌برد، مصرف فراورده‌هاي گوشتي همچون سوسيس و كالباس- برخلاف مضرات آنها براي سلامتي- همچنان بالاست.

 16/7/1387
رژيم ضد سرطان
مصرف غلات در پيشگيري از سرطان موثر است. غلات فيبر زيادي دارند و عملكرد روده را تسهيل مي‌كنند. توصيه ديگر پزشكان مصرف غذا‌هاي تند است.

اين روز‌ها شيوع سرطان بر اثر گسترش زندگي ماشيني به حدي زياد شده است كه متاسفانه در برخي از خانواده‌ها يك يا حتي چند نفر به اين بيماري دچار مي‌شوند.

 
 اسم من (به ) است !
15/7/1387
خوردن میوه خام من جهت معالجه وسواس و تسكین دردسر و آبریزش بینى و تقویت كبد ومعده مفید مى باشد واشتها را زیاد مى كند.

من منبع ویتامین هاى مختلف هستم . به من بهى و آبى هم مى گویند و اعراب مرا (سفرجل ) مى خوانند. زادگاه اولیه ى من ایران است و در نام لاتینى من كلمه ایرانى به چشم مى خورد.

 15/7/1387
خواص ماهی و امگا 3 موجود در آن
گوشت ماهی دارای ویتامین های B، A و D ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد.

غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند.

 
 خواص برگ و شیره درخت انجیر
15/7/1387
اگر شیره درخت انجیر ( شیرابه سفید انتهای دم میوه یا دم برگ ) را به مدت چند روز روی زگیل یا میخچه پا بگذارید، آن را از بین می برد.

برگ تازه انجیر برای التیام جراحات و زخم ها و جوش خوردن سریع زخم های سطحی موثر است. می توان برگ تازه را به مدت کمی روی زخم های سطحی گذارد.

 15/7/1387
نقش سویا در کاهش مقدار اسپرم
سویا مقدار فعالیت استروژن را افزایش  می دهد و این خود تاثیر منفی روی تولید اسپرم دارد و همچنین  باعث ایجاد تداخل در سایر سیگنالهای هورمونی می شود.

آیا این امر می تواند قابلیت باروری را به خصوص در مردان دارای اضافه وزن و یا چاق تحت تاثیر قرار دهد؟

 
 سودمندی سویا برای دیابتی ها
15/7/1387
بررسی در گروهی از مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان می دهد ، این افراد با مصرف سویا كمتر از بیماران دیگر به عوارض قلبی و كلیوی دچار می شوند.

در جدید ترین اخبار پزشكی خود ، نتایج تحقیق یك پژوهشگر ایرانی را درباره سودمندی مصرف سویا منتشر كرده است .

 15/7/1387
فواید تغذیه‌ای ماهی کیلکا
ماهی کیلکا با جثه‌ی بسیار کوچک (به طول متوسط 7 تا 10سانتی‌متر و وزن 7 تا 10 گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم می‌باشد.

ماهی با داشتن پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سهل‌الهضم و غنی از ویتامین محلول در چربی و انواع مواد معدنی یکی از جایگاه‌های بسیار با اهمیت را در میان فرآورده‌هایی حیوانی به خود اختصاص داده است.

 
 رژیم غذایی بد ، عامل بسیاری از بیماری ها
15/7/1387
استفاده از رژیم های غذایی حاوی گوشت فراوان و فیبر بسیار كم با افزایش فشار خون رابطه مستقیم دارد.

تحقیقات نشان می دهد ، رژیم غذایی بد و نامناسب باعث بسیاری از بیماریهای قلبی و حملات مغزی می شود.

 15/7/1387
نوشيدن قهوه موجب كاهش خطر ابتلا به سرطان رحم مي‌شود
تركيبات مختلف قهوه براي كاهش خطر ابتلاي افراد به سرطان ، با يكديگر در ارتباط هستند.

پژوهشگران ژاپني اعلام كردند: بر اساس دستاوردي كه آنها به دست آورده اند، نوشيدن روزانه قهوه توسط زنان موجب كاهش خطر ابتلاي آنان به سرطان رحم مي‌شود.

 
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار