چهارشنبه 20 خرداد 1405

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

مصرف آلوي سياه بهترين درمان براي ترميم استخوان‌هاي بدن است

بررسي‌هاي محققان آمريکايي نشان مي‌دهد؛ مصرف آلوي سياه بهترين درمان براي ترميم استخوان‌ها و پوکي بدن است.

 
اخبار تغذيه هفته

اخبار تغذيه ماه

 

نمايش اخبار در تاریخ :

روز ماه سال

آذر 1387
 انتخاب رژيم غذايي در افراد، ريشه ژنتيكي دارد
12/9/1387
انتخاب نوع غذا به جنسيت نيز بستگي دارد به طوري كه زنان و مردان غذاهاي متفاوتي را ترجيح مي‌دهند.

دانشمندان دانماركي ادعا كردند كه ژنها نقش كليدي در انتخاب رژيم غذايي روزانه ايفا مي‌كنند.

 12/9/1387
مصرف گوجه ‌فرنگي براي مبتلايان به درد مفاصل مفيد است
در ميوه گوجه فرنگي رسيده، گلوكز، فروكتوز، ساكاروز و تقريبا تمام آمينواسيدهاي اصلي به استثناي ترپتوفان وجود دارد.

گوجه ‌فرنگي يکي از مهم‌ترين منابع ويتامين A است و مصرف آن براي تقويت بينايي، تقويت و سلامتي پوست و مخاط‌ ها (دهان و بيني) رشد و نمو استخوان‌ها توصيه مي‌شود.

 
 بستني، افسردگي را كاهش مي‌دهد
12/9/1387
متخصصان مي‌گويند ماده‌اي در بستني وجود دارد كه به كاهش افسردگي در بدن كمك مي‌كند، البته موجب درمان آن نخواهد شد.<

احساسات دروني به خصوص افسردگي از جمله عواملي هستند كه روي اشتها تاثير مي‌گذارند.

 12/9/1387
لزوم وجود لبنیات در برنامه غذایی کودکان
مصرف گوشت و منابع پروتئینی ، تاثیر لبنیات را در افزایش تراكم استخوان ها افزایش می دهد.

متخصصان بر استفاده از لبنیات برای افزایش تراكم استخوان های كودكان تاكید كردند .

 
 سبزي‌ها از التهاب مفاصل جلوگيري مي کنند
12/9/1387
دانشمندان آمريکايي در مطالعاتي نشان دادند، ترکيبات موجود در سبزي‌ها و ميوه‌ها که سازنده رنگ رزد و نارنجي آنها هستند، خاصيت ضدالتهابي دارد.

مصرف ميوه و سبزي تازه مي تواند احتمال التهاب مفاصل در بيماري روماتيسم مفصلي را کاهش دهد.

 12/9/1387
با تغذيه دانش‌آموزي بيشتر آشنا شويم
خوردن مايعات نقش بالايي در افزايش تمرکز کودکان دارد از اين رو اين مشاوران توصيه مي کنند که کودکان قبل از ظهرها دو تا سه ليوان مايعات بنوشند.

کودکاني که به طور مرتب از صبحانه خوب و مغذي استفاده مي کنند، توانايي بيشتري نسبت به کودکاني دارند که ناشتا راهي مدرسه مي شوند.

 
 گریپ فروت از پوكی استخوان جلوگیری می كند
11/9/1387
افرادی كه گریپ فروت مصرف   گریپ فروت میکنند ، كلسیم كمتری از دست می دهند و توده استخوانی آنها تا 24 درصد بیشتر از سایرین است .

به گزارش سلامت نیوز، محققان دانشگاه تگزاس در تحقیقات خود دریافتند ، بخش های قرمز رنگ داخل گریپ فروت در استحكام بخشیدن به استخوان ها نقش موثری دارد.

 11/9/1387
تاثیر انگور قرمز بر جوان ماندن
انگور قرمز همچنین دارای موادی است كه خطر ابتلا به سرطان و التهاب های جسمی را كاهش می دهد.

انگور قرمز دارای ماده ای به نام رسوراتول است كه نوعی پروتئین موسوم به سرتوئین در بدن انسان می سازد و این پروتئین نیز موجب جوان ماندن و طراوت كروموزوم های انسان می شود.

 
 نوجوانان از خطرات هله‌هوله خوري بي‌اطلاعند
11/9/1387
مسوولان تاكيد كردند: اين نگراني وجود دارد كه كودكان امروز نخستين نسلي باشند كه كمتر از والدينشان عمر خواهند كرد.

نتايج يك تحقيق نشان داد: اكثر نوجوانان در انگليس از مضرات و آسيب‌هاي جدي ناشي از مصرف تنقلات و به اصطلاح هله هوله خوري بي اطلاع هستند.

 11/9/1387
مصرف کنجد باعث تامين کلسيم مورد نياز بدن مي‌شود
از روغن كنجد خصوصا كنجد سياه در تهيه انواع فراوده‌هاي آرايشي و بهداشتي خصوصا محصولاتي كه براي رفع انواع خشكي‌ها تجويز مي‌شوند استفاده مي‌شود.

خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين 14 درصد از نياز كلسيم زنان مي شود .

 
 مصرف کنجد باعث تامين کلسيم مورد نياز بدن مي‌شود
11/9/1387
روغن كنجد خصوصا كنجد سياه در تهيه انواع فراوده‌هاي آرايشي و بهداشتي خصوصا محصولاتي كه براي رفع انواع خشكي‌ها تجويز مي‌شوند استفاده مي‌شود.

خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين 14 درصد از نياز كلسيم زنان مي شود .

 11/9/1387
ميوه طالبي را همراه غذا مصرف كنيد
ميوه طالبي و ميوه‌هايي همچون خربزه و گرمك كه داراي رنگ زرد مي‌باشند، حاوي و منبع غني ويتامين A بشمار مي‌آيند.

ويتامين C موجود در ميوه طالبي، جذب آهن در بدن را افزايش مي‌دهد،پس بيماران مبتلا به كمبود آهن طالبي را همراه با غذا مصرف كنيد تا جذب آهن در بدن‌تان بهتر صورت گيرد.

 
 خوردن فست فود ارتباط مستقيم با آلزايمر دارد
11/9/1387
رژيم غذايي و خوردن چربي‌ها، شكر و كلسترول خطر ابتلا به بيشترين بيماري شايع مغزي را افزايش مي‌دهد.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه خوردن فست فود (غذاهاي سريع) با ابتلا به بيماري آلزايمر ارتباط مستقيم دارد.

 11/9/1387
مصرف چیپس و پفک در کشور گرچه محدود، اما ممنوع نیست
تنقلات به عنوان زنگ تفریح مواد غذایی است و به هیچ عنوان در کشور ما به عنوان ماده اصلی غذایی به آن نگاه نمی شود.

رییس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما گفت: مصرف چیپس و پفک در کشور ما تنها محدودیت دارد نه ممنوعیت چرا که در صورت ممنوع بودن آن باید تولید آن نیز متوقف می شد.

 
 میوه های افزایش دهنده ی هوش و حافظه
6/9/1387
زردآلو آرام بخش اعصاب و نشاط انگیز است. زرد‌آلو اعصاب را تقویت می‌کند و برای کسانی که کار فکری انجام می‌‌دهند توصیه می‌گردد.

از جمله میوه هایی که در افزایش قدرت هوش و حافظه موثرند می توان به :پرتقال, زردالو, موز و خرما اشاره کرد که همگی در نوع خود بی نظیرند.

 6/9/1387
درمان بيماري‌هاي كليوي با عسل
عسل داراي ويتامين‌هاي متعددي از قبيل تيامين ، ريبوفلاوين ، اسيدنيكوتينك، اسيد اسكوربيك، پيريدوكسين و ويتامين «كا» است.

از خواص عسل بارها شنيده‌ايم؛ اما متخصصان تغذيه تاكيد مي‌كنند اين خوراكي شفابخش به عنوان يك مدد در درمان ناراحتي‌هاي كليوي سودمند است.

 
 كَره آجيلي، خوشمزه و مفيد
6/9/1387
كره‌هاي آجيلي در مقايسه با كره‌هاي معمولي چربي اشباع كمتري دارند و در مقابل سطح چربي اشباع نشده آنها كه براي بدن مفيد است، بالاتر است.

اغلب ما تنها به خوردن يك نوع كره عادت داريم و آن كره‌اي است كه از شير به دست مي‌آيد و متداول‌ترين خوردني براي صبحانه است.

 6/9/1387
تا مي‌توانيد آب بنوشيد
در دوره سالمندي كه به سنين 65 سال به بالا اطلاق مي‌شود، عموما بي‌حوصلگي و خستگي ديده مي‌شود كه ناشي از كمبود آهن است.

يك كارشناس تغذيه و رژيم درماني اظهار كرد: مراجعه سالمندان به كارشناس تغذيه در كنار مراجعه به پزشك متخصص ضروري است.

 
 شيوع بيماريهاي ناشي ازغذاي آلوده در جهان نگران كننده است
6/9/1387
براي پيشگيري از اين بحران، شركت‌هاي توليد كننده محصولات غذايي موظف هستند كه بر تمام مراحل توليد نظارت و كنترل دقيق داشته باشند.

سازمان جهاني بهداشت هشدار داد: بيماريهاي ناشي از مشكلات و آلودگي‌هاي غذايي در ميان كشورهاي فقير و غني رو به افزايش است.

 6/9/1387
برچسبهاي غلط روي محصولات غذايي آمريكايي، جان كودكان را تهديد مي‌كند
اطلاعات غلط روي برچسب‌هاي غذايي باعث مي‌شود والدين  به اشتباه بيفتند و نتوانند از خطرات احتمالي مصرف مواد آلرژيك در كودكان جلوگيري كنند.

پژوهشگران و مسوولان آمريكايي نسبت به تهديد جان كودكان به دليل نصب برچسبهاي غلط روي محصولات غذايي در اين كشور، ابراز نگراني كردند.

 
  1   2   3   4   5   6   7
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار