
با توجه به مطالعات انجام شده استفاده از گروه هاي شير، لبنيات، ميوه و سبزيجات در برنامه روزانه غذايي سالمندان و يا استفاده از مكمل فيبر جهت تامين ميزان فيبر مورد نياز ضروري به نظر مي رسد.
"رياحي" عضو معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در پژوهشي به بررسي ميانگين دريافت ريز مغذي ها و فيبر غذايي در سالمندان زن و مقايسه آن با ميزان توصيه شده پرداخت.
در اين پژوهش آمده است، امروزه پيشرفت هاي پزشكي، اجتماعي و اقتصادي سبب افزايش اميد به زندگي و كاهش مرگ و مير گرديده است و در نتيجه روز به روز بر تعداد سالمندان جهان نيز افزوده مي شود.
بنابراين گزارش، طبق بررسي هاي انجام شده روي وضعيت تغذيه سالمندان در سطح بين المللي، شيوع برخي از كمبودهاي تغذيه اي به خصوص ريزمغذي ها به چشم مي خورد.
همچنين، مطالعات نشان مي دهد ميزان دريافت آهن و روي در حد مطلوب بوده اما ميزان دريافت ويتامين هاي A،D،C و كلسيم كمتر از حد مطلوب است.
گفتني است، علاوه بر منابع غذايي مناسب دريافت مكمل هاي ويتاميني و كلسيم نيز توصيه مي شود.
|